Marit van Tilburg
Marit van Tilburg

Jul 19, 2021

Nu ook innovatie op de winkelvloer

Na jaren van passiviteit, zien we de afgelopen jaren een enorme groei in innovatie op de winkelvloer. Wat ons betreft een positieve ontwikkeling waar wij met onze social media service ook al een tijd mee bezig zijn. Wat we de laatste jaren dus ook zien, is dat er steeds meer televisieschermen in de winkel opgehangen worden met daarop de mogelijkheid om een gepersonaliseerde uitzending op af te laten spelen (narrowcasting).

Het ‘oh-ja’ effect

Echter, wij constateerden ook dat de uitzending vaak een algemeen karakter heeft en dat de lokaliteit en actualiteit toch vaak ontbreekt. Het doel van zo’n scherm is om de aandacht van de klant te trekken en dat doe je niet door een aanbieding voor de zoveelste keer af te spelen. Mede daarom hebben wij, in samenwerking met onze partners, een nieuwe service in het leven geroepen: onze social narrowcasting-service.

De kracht van deze service is dat er een directe doorvertaling is tussen wat wij qua lokale content op de social media kanalen plaatsen en dezelfde content in aangepaste vorm op de schermen in de winkel. Hierdoor ontstaat ook het zogeheten “oh-ja effect”, waarbij klanten eerst online iets voorbij hebben zien komen en daar vervolgens op de winkelvloer nog een keer aan worden herinnerd. Door dit op de juiste manier in te zetten, heeft onderzoek laten zien dat we daardoor een positief effect op de winkelvloer kunnen creëren. Daardoor is social media niet alleen een communicatiekanaal, maar wordt het ook een marketingkanaal.