Marit van Tilburg
Marit van Tilburg

Dec 28, 2021

De JA-sticker beleeft opmars in diverse (grote) steden en daarmee verandert het brievenbusstickerbeleid. Bij invoering van de JA-sticker draaien de regels voor het bezorgen van reclamefolders om. Inwoners hoeven niet langer aan te geven als ze géén reclame willen ontvangen, maar plakken een JA-sticker als ze wél folders willen ontvangen. Het gezamenlijke doel is de hoeveelheid papierafval te verminderen.

Verdwijnen van (reclame)folders

Naast het effect op het milieu heeft de invoering van de JA-sticker ook effect op de omzet van retailers. 10 procent van de omzet van retailers komt uit de folders waarin zij adverteren. Dit kanaal wordt nu met het nieuwe beleid afgeblokt.

Social media

Met de komst van de JA-sticker is social media een nog belangrijker medium geworden om jouw (potentiële) klanten te bereiken. De klant van nu, maar zeker in de toekomst beweegt zich namelijk online. Na een tijdelijke stagnatie in 2019 zijn er weer meer Nederlanders gebruik gaan maken van social media. Bijna 14 miljoen mensen gebruiken een of meer platforms. Het grootste social media kanaal is Facebook met dagelijks zo’n 7 miljoen gebruikers van 15 jaar en ouder. Voor Instagram zijn dit er ongeveer 3,7 miljoen. Grote kans dus dat jouw (potentiële) klanten op social media actief zijn. Sterker nog, volgers op social media die jouw (reclame)folder digitaal lezen hebben het hoogste bestedingsaandeel.

Online adverteren is dé oplossing

Met een organisch bericht (een bericht dat op de tijdlijn van jouw supermarkt wordt geplaatst) wordt gemiddeld slechts 10% van jouw volgers bereikt. Een online campagne biedt de mogelijkheid om zelf het bereik te bepalen, afhankelijk van de targeting en het budget. Kortom, middels social advertising wordt een boodschap, meerdere malen, getoond aan jouw lokale doelgroep.

Redenen genoeg om vandaag nog jouw (reclame)folder te verspreiden via social media. Hulp nodig? Wij helpen jou graag.