Marit van Tilburg
Marit van Tilburg

Dec 19, 2021

Social advertising is doorslaggevend en bijzonder effectief. Of je nu een grotere lokale doelgroep wil bereiken, nieuwe medewerkers wil genereren of de interactie met jouw fans wil aangaan.

Op de mogelijkheden van social advertising staat geen limiet. Wil je op Facebook en Instagram alleen mensen bereiken in een straal van 10 kilometer rondom jouw winkel? Geen probleem. Een bericht alleen tonen op Instagram aan jouw jonge lokale doelgroep? Het is allemaal mogelijk.

Voordelen van social advertising

Met een organisch bericht, een bericht dat op de tijdlijn van jouw supermarkt wordt geplaatst, wordt gemiddeld slechts 10% van jouw volgers bereikt. Een online campagne biedt de mogelijkheid om zelf het bereik te bepalen, afhankelijk van de targeting en het budget. Kortom, middels social advertising wordt een boodschap, meerdere malen, getoond aan jouw lokale doelgroep.

Analyse en KPI’s

Succes is meetbaar op social media. Op basis van A/B testen sturen we campagnes bij voor maximaal resultaat. Een A/B test is een vorm van splittesten waarin we meerdere varianten en/of uitingen tegen elkaar testen. Op die manier kunnen we precies aflezen welke variant beter werkt, en op welke variant het meeste geld wordt ingezet. Zodra een campagne is afgerond maken we een overzichtelijke rapportage. We halen alles uit de kast om jouw verwachtingen te overtreffen.

Doeleinden social advertising

Social advertising kan voor verschillende doeleinden ingezet worden:

  • (Spaar)acties
  • Lokaal & uniek assortiment
  • Folders & aanbiedingen
  • (Aangepaste) openingstijden
  • Imago en/of naamsbekendheid vergroten in de regio

Aan de slag?

Wij helpen jou graag bij het doorlopen van de volgende stappen:

  • Doelstelling bepalen
  • Samenstellen van de doelgroep(en)
  • Social media kanalen bepalen: Facebook, Instagram, Youtube en/of LinkedIn
  • Budget bepalen
  • Content opmaken
  • Analyseren, optimaliseren en rapporteren